måndag 26 juni 2017

Semester

I torsdags lämnade jag både dator och telefon på jobbet. Där får de ligga orörda fem veckor framöver. Sedan lämnade jag ett halvfärdigt badrum och en massa damm efter mig och bytte ut hem mot sommarhem. Hoppas jag får återvända till lite mindre kaos.

Semestern hittills har bjudit på finsk sommarvärme men att vara få vara på landet är ändå alltid bra. Också Filip stortrivs. Han har inlett sitt sommarlov starkt, med både torrträning och vattkoppor. På midsommardagsmorgonen var han prickig på ryggen och prickarna spred sig och frodades. Jag tror han ändå verkar komma lindrigt undan även om det verkar klia rätt mycket. Bra att ha det överstökat nu, om han nu ändå ska ha vattkoppor.

Filip har avverkat sin fjärde blöjfria dag. Han som aldrig riktigt har gillat pottan har nu uträttat sina behov i den. Tricket var helt enkelt att ta bort blöjan. Inte sitter han gärna och hittills har han inte meddelat att han behöver gå (man får fråga och lite tvinga med jämna mellanrum), men två helt torra dagar utan skvätt i byxan gör mig väldigt nöjd.
Nattblöja får han nog ännu ha. Och mutor, belöningar och applåder behövs för att han ska gå med på att sitta. Efter den här sommaren kommer han väl att vara hög på socker och rik på klistermärken. Men blöjfri.

Smultron finns även om sommaren fortfarande inte är särskilt somrig. Mytton gillar han. Bären som för ett år sedan kallades tittoo. 

Bilder utlovas så fort jag och elektroniken samspelar.

1 kommentar:

  1. det är ett stort steg att bli bljöfri. Vi körde också med klistermärken. Funkade kanon. Lycka till.

    SvaraRadera