lördag 14 oktober 2017

"Vad som är så roligt med att vara mormor till er son"

En av mina mest trogna bloggläsare är sannolikt min egen mamma. Idag får hon sätta ord på ett förhållande som är alldeles unikt. 


"Filip kom in i mitt liv vid en tidpunkt som dominerades av stora omvälvningar och stor sorg.  Den första tiden var han förstås väldigt bunden till sin mamma. Våra första timmar på tumanhand fick vi när Freja tog ett sista farväl av sin mormor. Dels var det en påminnelse om att generationerna avlöser varandra och dels var det förhoppningsvis ett tecken på att Filip och jag skall få ett lika långt och nära förhållande som Freja hade till sin mormor. 
Filip är fiffig, förtjusande och förtrollande, en frisk fläkt, en försigkommen och frågvis filur som fantiserar och filosoferar, han far fram med full fart, faller, stiger upp igen och fortsätter utforska vår förunderliga värld. 
Att följa hans framsteg är fascinerande, förunderligt fritt från föräldraansvar, att få rå om honom är ett fantastiskt förtroendeuppdrag som förgyller vardagen. 
Därför är det så roligt att vara mormor till er son. Det sägs att barnbarn är livets efterrätt - är Filip fruktsallad eller fattig riddare?"

Filip och hans Momi.

1 kommentar:

  1. Voj Freja, jag börjar förstå varifrån din fascination (eller fallenhet) för alliterationer kommer! 😁

    SvaraRadera