fredag 20 oktober 2017

Min bebis

Kan min bebis gå? När min bebis får ont ska jag sätta plåster på och blåsa. Vad äter min bebis i magen?
Stora tankar hos en liten blivande storebror.
"Min bebis" visade sig vara en liten syster och hon väntas anlända i början av mars. Den långa väntan är nu halvvägs och för Filip är det en halv evighet.
Han var inställd på en lillebror. Nyheten om att det med stor säkerhet är en syster fick han smälta ett tag. Nu är han dock nöjd med tanken att han själv ska bli bror och att "hans bebis" är en flicka. "Jag kan leka att det är en pojke" sa han. Visst kan han ju det.

Det är spännande. Spännande att se hur vi klarar den nya vardagen. Spännande att se hurudan storebror Filip blir. Och framför allt spännande att se vad det är för en person som vi får välkomna i vår.
Jag måste erkänna att jag liksom Filip var inställd på en lillebror. Jag är helt enkelt van vid småpojkar. De är så okomplicerade. Tur att också jag har tid på mig att förbereda mig på en dotter. Nu njuter jag bara av känna av hennes sparkar som blir allt starkare för var dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar