torsdag 31 december 2020

2020

 2020 skulle bli året, tänkte många. I stället blev det coronaåret, något ingen hade kunnat gissa. För oss har det ändå varit ett bra och innehållsrikt år. Här kommer således min årliga resumé.

I år har jag...

... inlett året på spa.
... kissat fram ett plus på stickan.
... målat väggar och packat ner en stor del av vår egendom i lådor. 
... flyttat.
... inte skidat en enda gång.
... firat barnens 5- och 2-årsdagar.
... jobbat.
... över en natt lärt mig att hålla distansterapier.
... varit hemma tillsammans med Jan fler timmar om dagen än någonsin, skulle jag gissa.
... Zoomat.
... inte varit utomlands.
... haft foglossning.
... fyllt 32.
... fått en robotdammsugare.
... läst 31 böcker.
... varit en hel del på landet.
... plockat mycket blåbär.
... blivit mammaledig.
... sålt en bil.
... haft inflyttningsfest.
... inte varit magsjuk.
... börjat uppskatta eftermiddagskaffe allt mer.
... varit på bio en gång.
... varit på två bröllop och en begravning samt ett dop. 
... fött ett barn.
... varit väldigt mycket hemma.
... inte haft corona.

Bortsett från att familjen växte har det här året inte varit särskilt händelserikt, främst på grund av rådande omständigheter. Vi har klarat det här uppochnervända året utan större personliga kriser och det får vi vara tacksamma för. 2021 må bli ett tryggare år. Jag går in i det utan större förväntningar i väntan på att slippa bära munskydd i matbutiken och i dagistamburen. 

Gott nytt år 2021!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar