torsdag 26 april 2018

Lattemamman här, hej!

För tre år sedan hade jag en traumatisk lattemammaupplevelse. En närmare beskrivning finner du här, men sammanfattningsvis innehöll den väldigt många timmar på Stockmanns skötrum och minst lika många timmar skrik.
Idag fick jag min revansch. Antingen är Elin ett mer lämpat barn för sådana här strapatser eller också hade Elin en lämplig dag för det. (En markant skillnad är att Filip då var fyra månader gammal och Elin är knappa sex veckor ung. Måhända var det till hennes fördel.)
Efter morgonens äta- ha ont i magen-bajsa-session somnade Elin snällt i vagnen. Hon sov hela vägen in till stan och under halva lunchdejten med kompisen. Vi klarade skötrummet på 20 minuter och sedan gav hon mig lugn och ro att shoppa lite. Jag var taktisk nog att ta kaffepaus nära dagis ifall Elin skulle vilja äta före det var dags att plocka upp Filip. Det ville hon dock göra först i dagistamburen. Hem med sovande bebis och cyklande storebror och lattemammaupplevelsen denna gång blev en mycket trevligare än senast.


Efter tre hemmadagar med febrig storebror och bebis var det verkligen nödvändigt att komma ut lite. Trots att det verkar vara min tur att bli sjuk nu. Hoppas jag har fel om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar