onsdag 16 november 2016

Ett och nio

Ett år och nio månader idag. Vår stora lilla. Ungefär så här yttrar han sig nu:

meme baba meme babi meme deda meme titta ba meme *gnuggar sig i ögonen*
betyder: Jag säger tack tack, sen sätter jag pyjamasen på, sen städar jag, sen tittar jag på buss (iPad) och sen ska jag sova.

meme pappa dadi ba mamma *brrr* jobb
Betyder jag och pappa åker buss till dagis, mamma åker bil till jobbet.

tett tå de ua tåtta nino tito räknar han när vi leker kurragömma. De där talen mellan fyra och åtta är inte så viktiga.


Han har stenkoll. Han är organiserad, gillar rutiner och vill gärna veta vad som ska hända. Han minns vad han har varit med om och man kan diskutera och göra kompromisser med honom. Man kan inte lova honom något som man inte tänker hålla för han minns. Idag träffade vi en så gott som lika gammal kille med ett helt annat temperament. Tänk så olika barn kan vara. Filip är lugn. Även om han har en stark vilja och uttrycker missnöje så är han lätt att lugna ner. Han är ännu inte inne i någon trotsålder och oftast är han en glad liten filur.

Tänk att han snart blir två.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar