onsdag 9 november 2016

Snö

Det är vinter. När har det senast varit det i början av november? De senaste dagarna har det kommit en hel del och det är mest positivt. Det finns dock en avigsida eller tre.

Jag är beroende av bil på jobbet. I det här vädret betyder det att jag måste reservera extramycket tid för grötig trafik och för att borsta och skrapa bilen typ fem gånger under dagens lopp. Men det är inte så farligt. Snövädret vinner det vanliga mörka novembervädret 100-0.

Idag begav jag mig på en liten kvällsrunda. Det hade slutat snöa vid det laget och det var egentligen riktigt skönt ute. På de mindre trafikerade vägarna blev det härligt tyst. Allt är så dämpat av snön.

Hoppas, hoppas att det blir en lång vinter. Hoppas, hoppas att jag kan inleda skidsäsongen snart.



Och för att kommentera morgonens nyheter: man blev ju lite trumpen (höhö).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar