tisdag 22 november 2016

Effekten?

Mitt lilla sociala experiment resulterade i ovanligt många sidvyer igår och idag och så gott som alla kom via Facebook. Inga hisnande siffror men det blev en klar pik i min statistik (oj, ett rim!).

Att göra reklam för sig på Facebook var effektivt. Strålande 10 likes och två delningar. Över 150 sidvyer (varav hälften sannolikt är av mig själv) så alla som har sett länken har klickat men inte gillat. Eller gillat i smyg. Hur som helst så har fler än någonsin läst vad jag har skrivit. Inte illa. Eller åtminstone öppnat min blogg och kanske läst rubriken.

Hur som helst så var effekten påtaglig. Man ska göra sig sedd och hörd lite med våld. Om man vill bli gillad och läst, alltså.

Jag ska inte göra det fler gånger. Bara om jag tycker mig ha skrivit något som på riktigt är värt att delas. Annars nöjer jag mig med er som påstår att ni läser min blogg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar