lördag 14 januari 2017

De små tingen

Det behövs sällan mycket för att vardagen ska kännas lite bättre. Som att hitta en väldigt bra restaurang i vår egna lilla "ostare". Faktum är att den restaurangen har väldigt höga poäng och bra recensioner på eat.fi och efter vårt besök förstår jag varför. Förmånligt och väldigt, väldigt god mat. Att en sådan pärla skulle finnas intill Rönnbackagubbarnas pub i det lite slummiga köpcentret hade jag aldigt tänkt mig. Har ni vägarna hitåt kan jag varmt rekommendera ett besök här.

Idag var det prima snögubbeväder. Filip var genast med på noterna när jag föreslog att vi skulle bygga en snögubbe och efter att den hade blivit klar önskade han sig en snöhäst. Den liknar mer en säl med öron men Filip var nöjd ändå.


Öron på gubben uppfyllde Filips önskan om en snönalle.


Pepparkakorna tog slut. Så vi fick baka kex. Också det tyckte Filip var en god idé och ännu ett gulkorn i vardagen blev till. För tillfället är Filip väldigt mammig och klängig men när han är på rätt humör är han den bästa jag kan tänka mig. Precis sådana här småsaker kan göra en dag som börjat med huvudvärk (bådar aldrig gott) till en ganska bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar