söndag 7 maj 2017

Hopp om vår

Det blev visst tyst här igen. Livets realiteter har en efter en skitit på mig under den senaste tiden men kanske kan jag småningom börja njuta av vårsolen som äntligen visar sig. Den senaste veckan har bjudit på det bästa av majväder så jag hoppas att hotet om en ny takatalvi bara är tomma hot. Annars kan det vara svårt att övertala Filip att återigen klä sig i varmare kläder igen då han själv börjat säga att de e dasta mamt dä ute nu. Ganska varmt är det ja, länk i t-skjorta, spontana glassar och solheta bilar skvallrar om vår.

Nöjd ballongägare.
Från och med i morgon kväll blir jag gräsänka och temporärt ensamstående mamma för tio dagar. Blotta tanken gör mig en aning trött men lyckligtvis är Filip ganska skön att vara med just nu.

1 kommentar:

  1. Tyvärr var det ju inte bara hot det där med vinter igen. Men man måste väl göra som Pekka Pouta och bara skratta. :-)

    SvaraRadera