fredag 29 december 2017

2017

En kort men traditionsenlig resumé över året som snart är till ända. Utan någon ordning vare sig tid eller viktighet.

I år har jag...
... tillbringat några rätt kalla sommarveckor på landet
... inte fryst in en enda liter blåbär
... inte sprungit ett enda lopp!
... blivit gravid två gånger
... haft ett missfall
... varit på Malta
... firat min sista födelsedag som börjar på en tvåa
... firat min sons tvåårsdag
... varit på spa
... gråtit en skvätt i smyg både på daghemmets vår- och julfest
... inte varit på bio (kan åtminstone inte nämna en film jag har sett i år)
... besökt Högholmen mitt i vintern
... arbetat lagom mycket
... motionerat lite för lite
... sprungit färre kilometrar än under de senaste åren
... inte haft någon idrottsrelaterad krämpa
... inte lagt ett pussel med mer än 30 bitar
... uppskattat möjligheten att ta en tupplur mitt på dagen
... lagat potatislåda och än en gång konstaterat att det inte är särskilt gott
... fått en guddotter
... inlett året i Vasa och kommer förmodligen att avsluta det där också.

2018 blir förhoppningsvis ett mera händelserikt år. Först ska jag klara av tolv arbetsdagar, ca 30 klientbesök, sju utlåtanden och att tömma mitt arbetsbord. Inte för att jag räknar. Alls. Men när det är gjort börjar jag min tjänstgöring på hemmafronten för ett tag framöver.

Gott nytt år!

Vi, lite tidigare detta år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar