söndag 11 december 2016

Riktigt långpass

Jag vet inte när jag senast har sprungit något som jag klassar som riktigt långpass. Idag blev det av och jag är nöjd.
21,56 km på två timmar prick med ett medeltempo på 5:34 min/km.
Speciellt nöjd är jag över att det kändes så lätt. Benen blev trötta först när målet hägrade och huvudet orkade så att jag inte föll för frestelsen att ta den kortaste vägen hem. Att ha en träningsfri dag bakom sig med betoning på mat verkar vara ett fungerande koncept.

Jag är inne i en cirkel av väldigt bekväm träning som är svår att komma ut ur. Än så länge är det inte så farligt eftersom det är vinter och grundträningssäsong, men småningom borde jag bestämma mig för vilka lopp jag vill delta i och börja träna mer målinriktat igen. Eller åtminstone springa lite intervaller nu och då. Nu är det verkligen inte motiverande och jag håller mig gärna till spontant joggande några gånger i veckan. Och ett långpass nu som då, hoppas jag. Jag börjar i januari. Kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar